top of page

The Unpopular Opinions Book Tag!



Witajcie! Dziś przychodzę z czymś, czego na tym blogu nie było! Mianowicie z "The Unpopular Opinions Book Tag"! Polega to na tym, że muszę odpowiedzieć na pytania składające się na to wyzwanie, tym samym wyrażając swoje niepopularne opinie! Wszystko jasne? A więc zaczynajmy!


1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.

Zdecydowałam się na "Pax. Pal przekleństwa" Åsy Larsson, Ingeli Korsell. Książka opowiada o dwóch braciach o imionach Viggo i Alrik. Chłopcy wprowadzają się do miasteczka Mariefred do rodziny zastępczej. Niedługo po tym, w miasteczku zaczynają dziać się dziwne rzeczy, budzą się nadprzyrodzone siły...

Opis może zabrzmieć super, przynajmniej po nim, ja bym się skusiła na taką książkę. Ale teraz garść spojlerów. Jak ktoś nie chce ich czytać, zapraszam do następnego punktu.

Teraz podam główne dwa powody, związane z fabułą, dlaczego ta książka mi się nie podobała.

A więc, w wyniku pewnego incydentu, Zaginął ze starożytnej biblioteki pewien pal. Kiedy ktoś znalazłby go przed domem z głową zwierzęcia nabitym na niego, miałby ogromne nieszczęście, dlatego Viggoi Alrik wyszli na poszukiwania. Końcowo okazało się, że pal jest przed ich domem z nabitą na niego głową konia! (obok znajdowała się makabryczna ilustracja przedstawiająca ten pal) Ów kij zdążył już opętać matkę przyrodnią braci. Cała ta sytuacja była dla mnie okropna i makabryczna do tego stopnia, że ta książka nie mogła mi się spodobać. I jeszcze te ilustracje... Nie jestem fanką horrorów, nawet tych dla dzieci, a fakt, że tą książkę czytałam w nocy, nie polepszał sprawy. JESTEM TOTALNIE NA NIE!


2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.

Tutaj widzę klapę numer 1. Chyba nie mam takiej pozycji... no cóż... Przejdźmy po prostu do kolejnego pytania...


3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.

Tu przejdę do książki, w której podobało mi się wszystko, oprócz wątków miłosnych. Chodzi o "Czerwoną piramidę". Chciałabym ostrzec przed kolejną dawką spojlerów: To, że Sadie i Anubis Mieli się do siebie, było jeszcze znośne. Jednak wątek miłosny Cartera Ziyi w ogóle mi się nie podobał. Myślę, że to wina moich skojarzeń: Czytając tą książkę, wyobrażałam sobie Cartera jako nastolatka, zaś Zyię, mimo, że jej wiek był podany w książce (miała ok. tyle samo laat co Carter), wyobraziłam sobie jako co najmniej 30-letnią kobietę. Dlatego związek jej i Cartera zupełnie mi nie leżał, mimo, że nie było w tym nic złego.


4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.

Wydaje mi się, że Sience Fiction. Nie mam nic przeciwko temu gatunkowi, ale mimo wszystko wolę inne, choćby fantastykę.


5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.

Przy tej odpowiedzi ogromna ilość osób poczuje chęć zabicia mnie, no ale cóż... Muszę to powiedzieć... Severus Snape... Wiele osób go uwielbia, jednak ja do nich nie należę. Niby wiem, że był dobry i poświęcił się, ale mnie to jakoś nie przekonuje. Po prostu nie lubię jego charakteru i to, jak zachowywał się w stosunku do Harry'ego zupełnie mnie do niego zniechęciło. Wiem, że James Potter, tata Herry'ego był okropny w stosunku do Snape'a, ale to nie znaczy, że Harry taki był. Moje argumenty można sensownie usprawiedliwić, ale to nie zmieni faktu, że Severusa Snape'a po prostu nie lubię...


6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.

Pierwsze, co przyszło mi do głowy to Nick Arnold. To może się niedługo zmienić, ale pierwszą książką Arnolda, którą przeczytałam były "Te paskudne robale" i w ogóle mi się nie spodobało. Może po innych jego książkach zmienię zdanie co do tego autora...


7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.

Uwaga, uwaga: oto klapa numer dwa... nie mogę wymyślić ani jednego takiego wątku... Może czytam po prostu dużo różnych książek i nic mi się nie znudziło?


8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.

"Magiczne Drzewo" Andrzeja Maleszki. W ogóle nie cięgnie mnie do tej serii! Kiedyś, na lekturę szkolną, przeczytałam trzecią część z tej serii, "Olbrzyma" i całkiem mi się podobała. Mimo to, nadal nie mam w ogóle ochoty czytać książek z tej serii...


9. Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka? Obawiam się, że to pytanie to klapa numer trzy... jestem typem, który praktycznie nie ogląda filmów, a tym bardziej seriali, także i tutaj niestety się nie udało...


I to były już wszystkie pytania! Nominację otrzymałam tak jakby od blogerki "Książkowa Przystań" i na jej bloga serdecznie Was zapraszam! Oto link: http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/2016/03/za-nominacje-do-tego-tagu-serdecznie.html . Zaś ja nominację wysyłam w kierunku kochanej blogerki SwoimiSłowami, na jej bloga też koniecznie wpadnijcie ;-) - https://dominikachudon.wixsite.com/swoimislowami .

9 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Tea Book Tag!

Post: Blog2_Post
bottom of page