top of page

Najlepsze książki na wakacje!


Witajcie! Przepraszam, że tak dawno mnie nie było - aż miesiąc... Wracam z rankingiem TOP 10 książek na wakacje! To, że pierwszy miesiąc już minął nie przeszkadza, przynajmniej w moim mniemaniu.

Chciałabym również odezwać się w sprawie konkursu. Dlaczego nie opublikowałam jeszcze wyników? O wszystkim poinformowałam was we wpisie w zakładce "ogłoszenia".

To już chyba wszystko, co chciałabym Wam przekazać. Możemy przechodzić do TOPu!

 

Na dziesiątym miejscu umieściłam "Przypadki Robinsona Crusoe" Daniela Defoe. Książka opowiada o mężczyźnie, który trafia na bezludną wyspę. Dowiemy się, jak potoczyły się dalsze losy Robinsona...

Uznałam, że mimo, że książka ta jest dość znana, warto, żeby pojawiła się w tym rankingu. Powieść bardzo wciąga, byłam ciekawa, jak Robinson sobie radzi. Bardzo polecam tą lekturę, myślę, że spodoba się czytelnikowi w każdym wieku!



Seria "Złota dziesiątka". W książkach znajduje się dziesiątka opowiadań na dany temat ukazanych w ciekawy sposób, mnóstwo ilustracji i wiele ciekawostek. Seria nie kończy się na książkach ze zdjęcia, także wybór jest spory.

Książki ze "Złotej dziesiątki" bardzo mi się spodobały, uważam, że warto po nie sięgnąć. Jest to lekka lektura, idealna na wakacje. :-)



"BFG" (Bardzo Fajny Gigant) autorstwa Roalda Dahla opowiada o przygodzie Sophie. Zostaje ona porwana przez pewnego olbrzyma, jednak udaje jej się z nim zaprzyjaźnić - jest on niezwykle miły, ale i szalony. Mimo, że przyjaciel Sophie jest (a jakże!) bardzo fajny, pozostałe olbrzymy takie nie są. Uwielbiają zajadać się dziećmi, ale BFG, oraz Sophie postanawiają położyć temu kres!

Uwielbiam tą książkę i polecam ją każdemu, jednak wydaje mi się, że najbardziej może się spodobać młodszym czytelnikom!



Książki Fleur Hitchcock, między innymi "Ratując Sophie", skradły moje serce.

Ta powieść opowiada o przygodach Lottie i jej przyjaciółki - Sophie. Przyjaciółki uciekają ze spływu kajakowego, mając jeden cel - odnaleść mamę Sophie. Droga nie jest łatwa - Lottie i Sophie są ścigane, nieraz głodne i przemarznięte. Jak potoczą się ich losy?

Powieść ta, naprawdę mi się spodobała. Ma klimat, a zakończenie bardzo mnie zaskoczyło polecam ją szczególnie dla dziewczyn w wieku 9-13 lat.



"Czarownica Piętro Niżej" Marcina Szczygielskiego to pierwszy tom serii o przygodach Mai. W tym tomie wciąż tylko pada deszcz... Ale nie jest nudno! Dziewczynka wyjeżdża na wakacje do ciabci. W jej wiekowym mieszkanku na pierwszy rzut oka może nie jest ciekawie, ale dzieją się tam dziwne rzeczy...

KOT GADA! ZE STRYCHU SŁYCHAĆ DZIWNE ODGŁOSY! I DO TEGO DOCHODZI TA MONTEROWA MIESZKAJĄCA PIĘTRO NIŻEJ...

Ta seria jest po prostu cudowna i mimo, że jestem już na nią za stara, nadal mi się nie nudzi! Polecam szczególnie dla dzieci w wieku 8-11 lat (w porywach dwanaście).



Książki z serii "Nela Mała Reporterka" opowiadają o podróżach, przygodach i doznaniach tytułowej Neli. Mi lato bardzo mocno kojarzy się z tego typu rzeczami, więc myślę, że warto sięgnąć po te książki szczególnie w czasie tej pory roku. Z książek można dowiedzieć się dużo o kulturach i tradycjach ludzi z innych zakątków świata, można poznać bogatą ziemską florę i faunę bliżej. Książka jest zaopatrzona w wiele zdjęć i rysunków, a jej czytanie nigdy się nie nudzi. Fakt, że książki są od siebie bardzo różne sprawia, że Nela zaciekawi dosłownie każdego!



Oto i seria "Kroniki Archeo" autorstwa Agnieszki Stelmaszyk! Głównymi bohaterami są: Ania i Bartek Ostrowscy, oraz Jim, Martin iMary Jane Gardnerowie. Przyjaciele przeżywają niezwykłe, nieraz mrożące krew w żyłach przygody, a każda z nich jest w niczym niepodobna do poprzednich...

Gdybym miała wybrać książki mojego dzieciństwa, na bank wybrałabym tą serię! Jest cudowna! Polecam ją głównie dzieciakom, w wieku 8-11 lat.



UWAGA, UWAGA! ZBLIŻAMY SIĘ DO PODIUM!


"Czerwoną Piramidę" Ricka Riordana przeczytałam bardzo niedawno i zakochałam się! Książka opowiada o przygodach Cartera i Sadie, którzy dowiadują się wiele o swoim pochodzeniu. Nie ma jednak czasu na zastanawianie się nad tym. Trzeba pokonać boga Seta, który planuje zagładę ludzkości, ale w cieniu czai się potężniejszy wróg.

Książka ta jest naprawdę świetna! Nie dość, że akcja jest szybka, wartka i ciągle się coś dzieje, można dowiedzieć się wiele o mitologii egipskiej. Polecam ją osobom 12+.



"Aleę Aquarius. Zew Wody" Tanyi Stewner otrzymałam w nagrodę za konkurs na blogu Science World. (oto link: https://dominikachudon.wixsite.com/website ) Autorce bardzo dziękuję za ten wybór. :-) Był bardzo trafny. Książka opowiada o przygodzie Alei. Dziewczyna mieszka ze swoją przyrodnią mamą, jej matka biologiczna zaginęła. Alea myśli, że ma "uczulenie" na wodę i, że wskakując do basenu z chłodną wodą, umarłaby. Jednak, znając , zagrożenie, Alea postanawia wyruszyć w pełen przygód rejs Crusisem - statkiem jej nowych przyjaciół. Podczas podróży, dziewczyna poznaje kilka niezwykłych faktów o matce...

Książka bardzo mnie wciągnęła i spodobała mi się. Na pewno będę czytać następne części! Lekturę polecę każdemu, kto ma ponad 10 lat.



PIERWSZE MIEJSCE!



WERBLE...



Na pierwszym miejscu znalazła się seria Ricka Riordana "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"! Gratulacje! Seria opowiada o przygodach Percy'ego. Nigdy nie miał on zwykłego życia, ale kiedy okazuje się, że Percy jest półbogiem, totalnie staje ono na głowie! Percy trafia do obozu herosów, gdzie poznaje nowych przyjaciół. Podczas gdy Percy szkoli się w sztukach walki i dowiaduje się o swoim boskim pochodzeniu, powstaje śmiertelny wróg ludzkości... Czy uda się powstrzymać go przed przejęciem władzy?

W całej serii dosłownie się zakochałam! Książki nie dość, że napisane ciekawie, to jeszcze z dużą dawką humoru! Myślę, że to seria dla każdego!

Chciałabym jeszcze dodać, że po zakończeniu "Percy'ego Jacksona i Bogów Olimpijskich" warto przeczytać serię "Olimpijscy Herosi", która jest tak jakby kontynuacją.


I na dziś to tyle! Mam nadzieję, że Wam się podobało! Piszcie koniecznie, czy czytaliści e któreś z tych książek, a jeśli tak, to czy Wam się podobały? Jakie tytuły Wy umieścilibyście w TOPie? Czekam na odpowiedzi!

Do napisania!

9 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page